Esato Mobile
Regional : Europe, Middle East and Africa : Nederlandse draad... Dutch Forum
> New Topic
> Reply
< Esato Forum Index > Regional > Europe, Middle East and Africa > Nederlandse draad... Dutch Forum Bookmark topic
Page <  123, 456 ... 407408409>

deliciosomarron Posts: 123

Zo'n software upgrade lijkt me in ieder geval beter dan hetgeen ik elke keer meemaak als ik problemen heb met m'n software. Ik krijg dan van Dutchtone een "nieuwe" t68i. Maar zoals gisteren bleek zijn mijn vervangende toestellen niet altijd nieuw en al helemaal niet beter. Dynafix (het bedrijf wat toestel swaps doet) leverde mij gewoon en verouderd r3a model met een r5c001 flash die niet volledig was. Het menu werkte half of niet, de infrarood en bleutooth werkten niet, de persoonlijke instellingen van de vorige gebruiker stonden er nog in en het allermooiste was nog dat de reset functie niet eens werkte! Ik heb gelijk naar Dutchtone gebeld om te zeggen dat het zo niet kon en ze hebben toegezegd om vandaag weer een "nieuw" toestel te leveren. Hopelijk houden ze nu de eer aan zichzelf en leveren ze een goed toestel want meer dan 4 t68i's ben ik niet van plan te gaan verslijten. Vooral als ik het toestel alles bij elkaar nog niet eens 6 maanden in gebruik heb.
--
Posted: 2002-10-25 09:47:00
Edit : Quote

deliciosomarron Posts: 123

Ik heb nu het "nieuwe" toestel in mijn bezit en kan zeggen dat er niets "nieuws" aan te vinden is. Toen ik hem na ontavngst uit het zakje haalde merkte ik al dat hij gebruikt was (de krassen op het beeldscherm waren al een mooie indicatie!), de telefoonnummers van de vorige gebruiker stonden er nog in en eigenlijk al zijn instellingen (ik zeg "hij" omdat er aardig wat nummers van vrouwen inzitten met plaatjes van hartjes bij de contacten gevoegd). Wederom betrof het een r3a hardware versie maar deze keer met een succesvolle r5c001 fimware update (men raakt blijkbaar dus niets kwijt bij een update?!). Na een wederom telefoontje naar Dutchtone waarbij ik duidelijk liet merken dat ik het niet eens was met de gang van zaken werd mij opnieuw een vervangend "nieuw" toestel beloofd dat ik maandag weer thuis in ontvangst mag nemen (m'n 5e ondertussen ja!) en begin me nu toch af te vragen of ze mijn vorige (echt nieuwe!) toestel niet gewoon een firmware update hadden kunnen geven van een paar uurtjes (aangezien ik toch vlakbij een servicepoint woon maar die winkel natuurlijk weer niet van Dutchtone is). Wat ik wel eerlijk moet nageven is dat r5c001 een stuk sneller is dan r2e006, maar meer zal ik er ook niet van meemaken want de telefoon ligt vrolijk op mijn tafel stof te happen totdat de volgende kandidaat zich aandoet.

P.S. Ik heb trouwens wel gemerkt dat geen van de beide personen aan wie de telefoons eerst toebehoorden echt gebruik maakten van de simpelste functies van de telefoon (met name in het opslaan van de telefoonnummers in de trant van : x-thuis, x-mobiel, x-werk terwijl het gewoon onder 1 noemer opgeslagen kom worden). Ik vraag me toch af hoeveel mensen daadwerkelijk de meegelevrde handleiding van een telefoon lezen als ze er een aanschaffen?!

P.P.S. weet er iemand nog een snel en goed SE-servicepunt in de regio Breda / R'dam / A'dam waar ik zonder verlies van garantie mijn toekomstige T68i kan updaten, zonder al te veel trammelant en tijdverlies, mocht ik weer op dezelfde problemen stuiten als diegenen die dit hele gedoe in werking hebben gezet?! Doe mij maar weer de gouwe ouwe vorm van garantie, stuur JOUW toestel op en krijg JOUW toestel weer terug (ook al lijkt het niet zo, maar vroeger was alles echt veel beter!).
--
Posted: 2002-10-25 12:44:00
Edit : Quote

sharkymark Posts: 120

@ deliciosomarron: Je heb niet veel geluk gehad met telefoons als ik zo lees. Ik moet zeggen dat ik alleen een nieuw toestel zou accepteren ter vervanging. Dat bedrijf die de telefoons "recycled" doet het ook niet erg goed. Als er nog nummers van de oude gebruiker instaan. Nog een tipje hier om te kijken of je echt een nieuw toestel heb. Ga naar het service menu (joystick rechts, sterretje, joystick links, joystick links, sterretje, joystick links en sterretje) en kijk naar het aantal joystick bewegingen. Daaraan kan je gelijk zien of je een nieuwe telefoon heb of een gebruikte.
Wat betreft het service punt, ik gebruik er altijd eentje in Den-Haag. Ze zitten niet te ver van het station en weten wat ze doen (heel soms ook niet). Kijk hier maar een http://www.phoneshop.nl.

@Kris: Tuurlijk ben je welkom, iemand die bij een service punt werkt kan ons helpen met dingen waar we zelf ook niet meer uitkomen. En je spreekt Nederlands (of is het vlaams )

_________________
Ericsson T39 (R2K), HBH-20 & TDK BT pc card

[ This Message was edited by: sharkymark on 2002-10-25 16:00 ]
--
Posted: 2002-10-25 16:47:00
Edit : Quote

deliciosomarron Posts: 123

@ sharkymark

Bedankt voor de info en ik neem aan dat je Den Haag CS bedoelt om de locatie van de winkel te vinden.

Ik was eerlijk gezegd ook met stomheid geslagen dat men mij een gerecycled (of in hun woorden een re-furbished) toestel aanbood ipv een nieuwe. Ze hadden als weerwoord dat het niet geheel ongebruikelijk was om deze toestellen aan te bieden maar dat de wijze waarop inderdaad te wensen overliet, maar dat ik de keer daarvoor wel een splinternieuw toestel kreeg wilden ze zeker niet horen. Ik wacht ondertussen vrolijk tot de maandag na het weekend en ben uit pure nood maar weer m'n ouwe trouwe 8250 gaan opgraven. Het enige nadeel is dat ik de filteroptie zwaar mis en het dit weekend ook zonder zal moeten doen ook (juist wanneer je het het hardst nodig hebt moet je het zonder doen!).

Het servicemenu is overigens het eerste wat ik opzoek zodra ik een SE toestel in mijn handen kreeg, simpelweg om te kijken wat ze me nu weer leveren, ik kijk eerst naar de firm-/software versie en dan naar de joystickteller (voortaan doe ik het maar in omgekeerde volgorde denk ik hehehe).

Ik denk trouwens dat Dynafix op deze manier wel een gouden omzet genereert : lever de klant een oude "nieuwe" en factureer het als een nieuw toestel, tel daarbij de bezorgkosten op en voila, weer wat centen binnen.

Eens kijken of ze maandag slim genoeg zijn om nu wel een echte nieuwe te leveren, want dat kunnen ze immers wel als ze dat willen!
--
Posted: 2002-10-25 17:51:00
Edit : Quote

sharkymark Posts: 120

@deliciosomarron: Dat was ik dus vergeten . Maar ik bedoelde inderdaad vanuit Den Haag CS gezien.
Je heb gelijk dat dit soort praktijken een hoop geld oplevert. Waarschijnlijk kan het een hoop mensen niet schelen dat ze een gebruikte mobiel krijgen anders zouden dit soort bedrijven niet lang bestaan.
_________________
Ericsson T39 (R2K), HBH-20 & TDK BT pc card

[ This Message was edited by: sharkymark on 2002-10-25 17:11 ]
--
Posted: 2002-10-25 18:09:00
Edit : Quote

Brimme Posts: > 500

Weet iemand of R5d al beschikbaar is in nederland voor de T68m?
--
Posted: 2002-10-27 13:46:00
Edit : Quote

sharkymark Posts: 120

Dat zou ik ook graag willen weten.
--
Posted: 2002-10-27 17:00:00
Edit : Quote

deliciosomarron Posts: 123

Ja ja, het is zover, ik heb een nieuw toestel gekregen, een echte nieuwe deze keer! Op de joystickteller in het servicemenu stond namelijk precies het aantal bewegingen wat ik nodig had om bij de joystickteller te komen, maar om nu te zeggen dat ik tevreden ben...... niet echt eigenlijk!

Geven ze me gewoon weer een toestel met de software waardoor ik aan dit hele avontuur ben begonnen, namelijk r2e006, dus ziet het ernaar uit dat ik een dezer dagen maar ff een dagtripje naar Den Haag ga maken voor een update van de software. Ik wacht wel totdat r5d007 beschikbaar is maar moet zeggen dat, voor zover ik het meegemaakt heb, r5c001 wel lekker werkte.

Nu kan ik me weer gaan buigen over mijn volgende probleem :
Hoe krijg je iets van een computer die niet wil opstarten en eigenlijk in standby blijft hangen?

Als er iemand is die toevallig ook een Dell precision workstation (410) heeft en mij kan uitleggen waarom dat ding wel opstart zonder terminator kaart in het tweede processorslot maar vastloopt na de POST, omdat die terminator kaart er dus wel in moet wil het ding booten (vermeldt de foutmelding ook), het dus niet doet met de terminator kaart of een 2e cpu erbij, maakt mij (voorlopig) weer een hele blije jongen (alle backups van m'n vorige telefoon(s) staan op een van die schijven, maar die zijn scsi en kan ik niet in een andere pc prikken omdat ik geen losse scsi controllers meer heb en in dat ding zit alles onboard, de rest hier is allemaal ide).

Voortaan toch maar m'n pc uitzetten als ik van huis ga en er wordt onweer verwacht, want dit is wel een dure en vervelende les.
--
Posted: 2002-10-28 14:01:00
Edit : Quote

GANT Posts: 47

Ik ben zelf bij TPH in Haarlem geweest destijds. Erg goede service en niet minder belangrijk; een gratis service.

(veel bekende namen hier trouwens uit een ander 'forum'
--
Posted: 2002-10-28 14:40:00
Edit : Quote

deliciosomarron Posts: 123

@ Gant

The Phone House (ericsson servicepoints) deed het meestal gratis als je er al klant was of een bekende had werken. Ik heb het zelf nooit kunnen testen omdat ik dus het mooie toestel swap systeem had (zie boven), maar ga daar vanaf nu maar eens gebruik van maken aangezien ik nog wat bekenden bij The Phone House heb werken.

Ff iets anders, ik merk net dat je met Ben vrij ook tijdelijk "gprs" hebt voor dat mms-gedoe van ze (t/m 31-12-2002 gratis mms-berichten versturen!!!!). Zo heb je nog eens wat aan oude prepaidnummers van ze. Nu alleen nog ff wat mms-berichten in elkaar knutselen en kijken wie ik er gek mee kan gaan maken hehehehe.
--
Posted: 2002-10-28 15:23:00
Edit : Quote
Page <  123, 456 ... 407408409>

New Topic   Reply
Forum Index

Esato home