Esato Mobile
Sony Ericsson / Sony : GPRS, WAP, MMS and Email setup : Oppsett av NETCOM GPRS. Hjelp meg, Laffen!
> New Topic
> Reply
< Esato Forum Index > Sony Ericsson / Sony > GPRS, WAP, MMS and Email setup > Oppsett av NETCOM GPRS. Hjelp meg, Laffen! Bookmark topic
johanch Posts: > 500

Taking this message in norwegian, because I need help from somebody from Norway:

Hei.

Har NetCom GPRS og en laptop med IR. Har satt opp både telefonen (T68) og PC'en (Win2000) etter de veiledningene som Netcom kommer med på sine nettsider netcom.no. Jeg kommer meg på nett, men på monitoren nederst på oppgavelinjen står det at jeg er oppkoblet på hastigheten 28.8 kb/s. Er det ikke høyere hastighet enn det??? Noen som har NetCom (eller evnt Telenor), som kan hjelpe meg her? Det bør vel være høyere hastighet enn 28.8??? Bor rett utenfor Oslo (Oppegård), så GPRS-dekningen er det ikke noe i veien med. HJELP! Takk!


[ This Message was edited by: johanch on 2002-01-12 10:49 ]
--
Posted: 2002-01-12 10:48:00
Edit : Quote

laffen Posts: > 500

Merkelig. Selv bruker jeg Telenor og W2K. Har faktisk ikke satt opp T68 med datakonto for GPRS. Brukte imidlertid laptop og T39 endel i sommer med GPRS forbindelse. Fungerte fint, og såvidt jeg husker hadde jeg forbindelser opp mot 40Kbit/s.

Har du forsøkt å sette opp PC og telefonen med oppsettet til Opheim på http://www.opheim.com/ ? Brukte selv instruksjonene der for sette opp T39.

Tror ikke du skulle ha problemer med GPRS i oppegård. Bor selv i tjukkeste Oslo, og har som regel god forbindelse. Det hender imidlertid at jeg mister GPRS forbindelse hjemmenifra. I følge datasupport hos Telenor skyldes dette at murhuset jeg bor i sansynligvis har "ettellerannet" i veggene som gjøre at kontakten er dårlig. Har ellers aldri hatt problemer med GPRS ute i det fri, og ved å ta en tur ut på verandaen får jeg god forbindelse igjen.
--
Posted: 2002-01-16 10:58:00
Edit : Quote

johanch Posts: > 500

Jada, har prøvd både oppsettet på Netcom sin side og på Opheim. Men farten er og blir 28.8... Skjønner ikke helt dette...
--
Posted: 2002-01-16 11:34:00
Edit : Quote

johanch Posts: > 500

Hei igjen Laffen.

Nå har jeg endelig fått til tilkoblingen med min T68. Oppkoblingshastigheten jeg har på NetCom nå er faktisk 115.2 kb/s!!! Og det er BRA! Løsningen fant jeg på telesupport.se. Her har de visst lagt ut modemdriver og IR-kommunikasjonsdriver for T68. Installerte dette og vips, hastigheten ligger nå på 115.2 kb/s. Det kan kanskje ha noe med oppgraderingen av softwaren til R2A også kanskje... Vet ikke, men nå er jeg fornøyd
--
Posted: 2002-01-18 16:17:00
Edit : Quote

EricSony Posts: 72

Jeg tror desverre ikke at hastigheten er så høy, selv om det ville vært veldig fint
Dersom du sjekker hastigheten med et speedometer , f.eks. hos itavisen.no , vil du nok se at hastigheten ligger på ca 25-30, og ikke 115.Det er en stund siden jeg brukte tlf. mot pc ,men jeg tror ikke at det har skjedd noen forandringer på dette.En av grunnene er at tlf. og nett støtter ikke så mange tidsluker som gjør det mulig med 115.Pr dato er det (tror jeg) 4 tidsluker som er i bruk og da er det 3 for nedlastning og 1 for opplastning, d.v.s. at du får 3x9,6 ned og 9,6 opp.Hvis noen har testet dette og fått andre resultat er det fint med en tilbakemelding på dette.
--
Posted: 2002-01-18 23:25:00
Edit : Quote

New Topic   Reply
Forum Index

Esato home