Esato Mobile
Regional : Europe, Middle East and Africa : Hjeeelp!! Telefonen er død....
> New Topic
> Reply
< Esato Forum Index > Regional > Europe, Middle East and Africa > Hjeeelp!! Telefonen er død.... Bookmark topic
Page123>

johanch Posts: > 500

Falt og veltet i kano idag... Skjemen er knust og telefonen død...

Har noe som kalles NetCom Totalforsikring Pluss... Tror dere at den dekker dette uhellet??

*snufs*
--
Posted: 2002-08-18 22:20:00
Edit : Quote

tranquil Posts: > 500

Ja, det skulle den gjøre. Med totalforsikring pluss er det heller ingen egenandel. Men, av egen erfaring, det kan nesten lønne seg å si at du har mistet telefonen din... This post was posted from a T68i
--
Posted: 2002-08-18 22:50:00
Edit : Quote

johanch Posts: > 500

Er vel det samme det da! Har jo på en måte mistet den... Den fungerer jo ikke lengre... så ødelagt er vel så godt som mistet også...

Får svar imorgen/overimorgen fra NetCom. Venter i spenning... men det skulle vel ikke være noe som tilsier at det ikke blir dekket.
--
Posted: 2002-08-19 18:47:00
Edit : Quote

tranquil Posts: > 500

Det hadde vært veldig inntrerant å få vite hvordan det har gått. Jeg tviler ikke på at et vil få en ny telefon, det er mer servicen du fikk jeg kunne tenke meg å høre om. Har selv brukt forsikringen en gang, tror ikke jeg har vært så forbanna noen gang. This post was posted from a T68i
--
Posted: 2002-08-19 19:39:00
Edit : Quote

johanch Posts: > 500

Ja vel...?? Har det ikke vært som forventet? Fortell!

Foreløpig har alt gått greit. Ringte dem tidligere idag, og fikk beskjed om at saken sannsynligvis ville bli ferdig behandlet i løpet av dagen, og at de da skulle sende meg noe via posten. Vet du hva jeg får i posten? Brev??? Hvordan vil det fungere? Hvordan er prosessen til jeg får meg ny telefon?? Vil gjerne høre dine erfaringer, men foreløpig ser det helt greit ut.
--
Posted: 2002-08-19 20:41:00
Edit : Quote

tranquil Posts: > 500

Du vil få et brev som forteller resultatet av utredningen. Enten vil det være for å si at telefonen vil forsøkes reparert eller, mest sannsynlig i ditt tilfelle, vil det være et verdibrev som gir deg rett til å hente ut en ny telefon hos gitte forhandlere.
Hva som skjedde? For å gjøre en lang histotie kort foretar Netcom nå en gjennomgang av rutinene ved saker som dette. (Har fått bekreftet dette, så sent som i dag, av min kontakt hos Netcom).

_________________
Quaff

[ This Message was edited by: TRANQUIL on 2002-08-19 20:43 ]
--
Posted: 2002-08-19 21:42:00
Edit : Quote

johanch Posts: > 500

Hm... telefonen min er helt død + at skjemen er ganske knust... Det lønner seg vel ikke akkurat å reparere slikt...

Håper bare dette skjer kjapt. Kan ikke være uten mobil noe særlig lengre. Men hvis jeg får ny mobil, hvordan fungerer det? Får jeg en helt lik som jeg hadde (Ericsson T68m), eller går de ut fra kroner og øre på telefonen jeg hadde? Og deretter lar meg velge en telefon som koster det samme? Eller får jeg kanskje en SonyEricsson T68i??



[ This Message was edited by: johanch on 2002-08-19 21:09 ]
--
Posted: 2002-08-19 22:07:00
Edit : Quote

johanch Posts: > 500

Hva skjedde i ditt tilfelle?? Har tid til en lang historie jeg


--
Posted: 2002-08-19 22:08:00
Edit : Quote

johanch Posts: > 500

Forresten. Fikk beskjed fra NeCom nå om at de har fakset et reparasjonsbrev til forhandler. Må levere telefonen inn til rep.... Ser ikke helt poenget da.... Den er jo død.... Jaja... får de liv i den + at de gir meg ny skjerm (da den gamle er knust), så er det jo greit. Bare jeg har en mob som virker...


--
Posted: 2002-08-20 10:00:00
Edit : Quote

tranquil Posts: > 500

Hmmm... Du fikk det svaret jeg var redd du ville få. Men det er klart, de leker jo ikke butikk.
Det som skjedde i mitt tilfelle var at jeg var uheldig med min telefon.
Jeg klarte å knuse den i bildøra på vei inn i telecom sjappa jeg bruker i jobbsammenheng. Telefonen var totalvrak, knust skjerm, bøyd chassi og klemt batteri. Gikk umiddelbart inn i butikken og rapporetre skaden. De kontaktet forsikringsselskapet og det var da alle problemene startet. Jeg ble jeg behandlet (av forsikringen) som en løyner selv om jeg presiserte at dette var en geuin skade og ikke et forsøk på å lure til meg noe som helst. Det er greit å være skeptisk, men det får være måte på.
Telefonen måtte sendes til Begen for å vurdere skadeomfanget, eventuellt reprasjon, eller om en ny telefon var eneste utvei. I følge avtalen skal kunden få svar innen 24 timer, noe som er umulig når ting må sendes med posten fra Oslo til Bergen. Jeg har vært Total Pluss kunde i tre år men det hadde de ikke klart å registrere. Jeg ringte min kontakt hos Netcom, som er utrolig service minded, og fikk nummeret direkte til forsikrings selskapet. Fikk heldigvis prate med en det gikk an å forklare ting til. Fortatle henne at det var, for det første, umulig for dem å overholde de tidsfristene de selv hadde satt, for det andre, at jeg jobber til daglig med Ericssontelefoner og at jeg blir oppring, til stadighet (har ikke noe i mot det, da de yter ypperlig service tilbake) av butikken jeg handler mobiler og utsyr hos, for råd og vink om SE-telefoner. Videre fortalte jeg at om noe burde se at en telefon er ulønnsom å reparere er en av de meg. Har, tross alt, vært i faget noen år nå.
Etter mye frem og tilbake fant de ut at jeg er Total+ kunde og at deres egne tidsfrister var litt i snauesete laget. Det hele løste seg til slutt ved at de fakset et verdibrev for en ny telefon til butikken mens jeg stod og ventet i butikken.
Hele denne prosedyren tok over 24 timer.
Jeg innformerte min kontakt hos Netcom om det inntruffne og han tok saken videre i systemet som et eksempel på at ting ikke fungerte som det skulle.
Nå venter jeg på en tilbakemelding om utfallet av hele revurderingen.

I ditt tilfelle: husk at Total+ har kroner 0 i verdiforingelse på telefonene. Skulle den ødelakte telefonen være gått ut av produksjon og umulig å oppdrive skal kundren ha en tilsvarende telefon. Så ja, T68m er en ny T68m.
_________________
Quaff

[ This Message was edited by: TRANQUIL on 2002-08-20 11:47 ]

[ This Message was edited by: TRANQUIL on 2002-08-20 13:11 ]
--
Posted: 2002-08-20 12:42:00
Edit : Quote
Page123>

New Topic   Reply
Forum Index

Esato home